Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

tirsdag den 1. september 2015

Velkommen til mit mareridt ...

er titlen på en sang af Alice Cooper: Welcome to my nightmare, der begynder sådan her:


Welcome to my nightmare, I think you're gonna like it

Mens Alice tror, at du vil kunne lide hans mareridt, håber jeg ikke, du vil synes om mit – eller rettere om min hovedperson, Marias. Tværtimod er det min hensigt, at du skal få det rigtig dårligt, når du kommer ind i Marias liv. Og når du er færdig med at have det dårligt, så håber jeg på din dybe forargelse.

Velkommen til mit mareridt omhandler det, CIA kalder Intraspecies predators. Det er mænd, der til forveksling ligner alfahanner, men som ved nærmere bekendtskab viser sig at være rovdyr, der jager deres egen art. 

Øverst i et sådant rovdyrs værktøjskasse ligger løgn, kulisse og  forblændelse, og han er derfor en vinder i et system, som ikke kan gennemskue ham, og som villigt overdrager ham ødelæggelsesretten – til sin eks og til sine børn.

Men romanen handler også om dit virkelighedsbillede, proppet som det er med kvinder, der lyver,  bruger “kvindelist" og laver chikane med det formål at afholde deres eksmænd fra at se deres børn. Dit virkelighedsbillede er kun 4% korrekt.  

Læs mere om romanen her.

Læs de første 21 sider her